Een abribus veranderd in een pop-up barbershop? Nee, dit is geen droom.
Een innovatieve campagne in het hartje Brussel van JCDecaux voor Philips
Trampassagiers en voorbijgangers kregen deze morgen, 17 juni, een wel bijzonder en originele verrassing. Hun vertrouwde abribus op het Stefaniaplein was omgetoverd in een pop-up barbershop. Philips, wereldwijd marktleider op het gebied van gezondheidstechnologie en JCDecaux, wereldwijd nr. 1 inzake outdoor communicatie sloegen de handen in elkaar om de allereerste Philips OneBlade barbershop te openen.
Philips OneBlade is een all-in one scheertool voor gezicht en lichaam, waarmee je kan scheren, trimmen in stylen. Philips lanceerde met de OneBlade in 2016 een totaal nieuwe categorie op de wereldwijde markt van mannenverzorging. Ondertussen zijn er al meer dan 100 miljoen mesjes van de band gerold in Drachten, wat het succes van deze hybride scheertool onderstreept.
Een super originele productactivatie? OOH maakt onbeperkte creativiteit mogelijk, zoals blijkt uit deze communicatieactie voor Philips. In samenwerking met JCDecaux wordt de abribus op het drukke Stefaniaplein voor één dag omgetoverd tot een Philips OneBlade barbershop, om te laten zien dat een eigen stijl voor iedere man binnen handbereik ligt. Philips maakt indruk met een combinatie van verschillende creatieve acties:
- een fullwrap tram, aangepast in de kleuren van het Philips OneBlade scheerapparaat
- een abribus op het Stefaniaplein omgetoverd tot een echte barbershop
- de live demonstratie van de Philips OneBlade door middel van een gratis scheersessie met barber
Rhoxane Zois, Marketing Manager Philips OneBlade Benelux vertelt enthousiast: “Sinds begin juni zie je in Antwerpen, Gent en Brussel opvallende limoengroene OneBlade-trams rijden. Al snel groeide het idee om passagiers ook écht kennis te laten maken met de mogelijkheden van OneBlade, een revolutionair product op het gebied van mannenverzorging. JCDecaux stond direct open voor ons idee. Het resultaat is een one-of-a kind barbershop. Geweldig toch om jonge mannen met onze musthave hybride styling tool zo op een eenvoudige manier een look te geven die bij hen past!”
Vincent Delvaux, Creative Director JCDecaux vult aan: “Wij staan altijd open voor innoverende ideeën en pakken maar wat graag uit met vernieuwende marketingideeën. Deze OneBlade pop-up barbershop toont nog maar eens aan dat de mogelijkheden om impactvolle activaties uit te werken écht legio zijn.”
Deze actie kwam tot stand dankzij een samenwerking tussen oSérieux, OMD, Outsight, Philips en JCDecaux.