Gesmaakte campagne: Kunstenaarsduo Suarez Murals zet populaire scheertool OneBlade in de verf
Te spotten aan het Hermann Debrouxviaduct tot eind november
Brussel is een opvallende muurschildering rijker. Philips OneBlade gaf het kunstenaarsduo Suarez Murals carte blanche om de megapopulaire OneBlade tot leven te laten komen op een wel heel bijzondere manier.
"Een geweldige opdracht" zo vertelt Mike Suarez van Suarez Murals enthousiast. Hun inspiratie haalden ze uit Pop Art, een beweging die alledaagse producten vaak tot het niveau van hoge kunst verheft. "We zijn vertrokken van het iconische OneBlade-groen. Met gedurfde contouren en karikatuur elementen hebben we op creatieve wijze de features van de Philips OneBlade, zoals het 360° roterende scheermesje, in de tekening verwerkt." stelt hij trots.
"De artistieke ingeving van Suarez Murals sprak ons meteen aan. Toen we de eerste schets zagen, wisten we meteen dat dit kunstwerk perfect bij onze doelgroep zou aansluiten." Zegt Daan Bennema, Media Manager bij Philips Benelux enthousiast.
Philips verovert niet alleen een breed publiek met de imposante muurschildering van maar liefst 105 m2, het maakt ook een krachtig statement. "Het voornaamste doel van deze indrukwekkende OOH-campagne was een groot publiek bereiken. En dat is met verve gelukt!" verklaart Nathalie Charton, client service director bij OMD, trots. "Hier passeren dagelijks talloze mensen en het is onmogelijk om de omvang en levendigheid van dit kunstwerk over het hoofd te zien!"
Het creëren van deze muurschildering vergde maar liefst 3 lange -en stormachtige- dagen. "Het weer zat niet echt mee", lacht Mike "Maar het resultaat is gewoon geweldig! Vooral ook omdat we dankzij de luchtzuiverende PURETi-coating met dit kunstwerk ook nog ons steentje bijdragen aan gezondere lucht middenin de bruisende stad".
"We zijn erg blij om met Philips te werken. Een stijlvol blue chip bedrijf dat we mogen toevoegen aan het Mediafield klantenportfolio. En vooral een merk dat door middel van hun merkcommunicatie anders wilt zijn! Dit kunstwerk is daar het perfecte voorbeeld van." aldus Olivier Fey, commercieel directeur MediaField.
Deze indrukwekkende actie is tot stand gekomen dankzij de nauwe samenwerking tussen OMD, MediaField, Philips en Suarez Murals. Het kunstwerk is nog tot eind november te bewonderen aan het Hermann Debrouxviaduct.